Status på den nye bogføringslov
Den nye bogføringslov trådte i kraft d. 1. juli 2022 og har dermed allerede et par år på bagen. Indtil i sommers var det primært den del, der vedrører procedurebeskrivelser, som virksomheder skulle forholde sig til, og d. 1. juli i år trådte kravet om digital bogføring i kraft.
På dette webinar tager vi en status på den nye bogføringslov og kigger nærmere på kravet om digital bogføring, der er trådt i kraft for nylig:
- Overordnet introduktion til den nye bogføringslov og status på ikrafttrædelse
- Hvilke virksomheder er omfattet af kravet om digital bogføring?
- Hvilke typer af bilag skal opbevares digitalt?
- Hvordan ved du, om et system er godkendt til digital bogføring og opbevaring af bilag?
- Hvordan opbevares et bilag digitalt?
- Hvilke datoer og deadlines er vigtige at have styr på?
- Hvad er konsekvenserne ved ikke at overholde reglerne om digital bogføring?