At afklare compliance i forbindelse med persondatareglerne vil sige, at vi undersøger lovligheden af de persondata, I som virksomhed behandler vedrørende f.eks. jeres medarbejdere og kunder. I denne proces vil vi samtidig afgøre, hvilke tiltag der skal til, for at I efterlever de nye krav i persondataforordningen.

Som virksomhed skal I bl.a. overveje følgende

  • Overholder I den nuværende Persondatalovs § 5, der definerer hvornår behandling af oplysninger er lovlig?
  • Er der indhentet samtykke?
  • Hvilke procedurer har I i dag for behandling af persondata?
  • Har I udarbejdet databehandleraftaler?
  • Overfører I persondata til andre lande?
  • Har I udarbejdet en compliance-rapport?

I denne proces anbefales det at udarbejde en compliance-rapport og GAP-analyse, der identificerer mulige GAPs i jeres virksomhed, og hvad der skal til for at overholde såvel de nugældende som de fremtidige regler på området. Denne rapport vil også kunne anvendes som dokumentation for, at behandling af persondata sker forsvarligt i jeres virksomhed.

Pakke 1:
Få et compliance-review

Azets’ HR-juridiske afdeling gennemgår jeres eksisterende compliance-rapport og politikker. I vil som resultat få en vurdering af, hvorvidt jeres virksomhed er compliant. Lever compliance-rapporten og politikkerne ikke op til nuværende persondatalovgivning eller den kommende forordning, vil I få nogle konkrete bemærkninger til, hvad der skal til for at være compliant.

Pris: fra DKK 14.000

Tillægsydelser:

  • Udarbejdelse/opdatering af politikker, som skal støtte compliance-rapporten: 
    Pris: fra DKK 1.500 per politik
  • Dybere analyse af GAPs fra compliance-rapporten for at afklare status og nødvendige handlinger, herunder afholdelse af møder med IT, ledere og evt. medarbejdere:
    Pris: DKK 49.000

Pakke 2:
Udarbejdelse af compliance-rapport og GAP-analyse

Har I ikke en compliance-rapport, så kan Azets’ HR-juridiske afdeling assistere med at udarbejde rapporten. Compliance-rapporten udarbejdes på baggrund af spørgsmål og analyse. Rapporten vil identificere GAPs, så I ved, hvor der skal sættes ind, for at jeres virksomhed kan blive compliant.

Pris: DKK 28.000

Tillægsydelser:

  • Udarbejdelse/opdatering af politikker, som skal støtte compliance-rapporten:
    Pris: fra DKK 1.500 per politik
  • Dybere analyse af GAPs fra compliance-rapporten for at afklare status og nødvendige handlinger, herunder afholdelse af møder med IT, ledere og evt. medarbejdere: 
    Pris: DKK 49.000

Azets’ HR-juridiske eksperter kan hjælpe jer, så I bliver klar til den 25. maj.

Seneste nyheder om persondatalovgivning

Følg løbende med i, hvad der sker inden for persondatalovgivning. Vi opdaterer siden løbende, så du altid kan gå her ind og tjekke seneste nyt. Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev PersondataNyt, så alle nyhederne lander i din indbakke.

Læs mere her

Få styr på persondataloven

Har I allerede styr på omgangen med persondata i jeres virksomhed, så er der ikke noget at være bekymret for. Har I derimod ikke nogen rammer og procedurer for persondata, så er det et godt tidspunkt at komme i gang. Én af de væsentlige ændringer i forhold til tidligere er nemlig, at bøderne bliver større.

Læs mere her

Ønsker du mere info?

Udfyld venligst formularen til højre, og så kontakter vi dig hurtigst muligt. Du er også altid velkommen til at kontakte os på:

Tlf. 44 51 81 80

Kontakt Azets

Kontakt mig venligst