Effektivisering af regnskabsfunktionen

Vi ved, at du som restaurantdrivende har behov for mere end en standardløsning for regnskab og løn. Derfor kan vi netop hjælpe med at forenkle og effektivisere driften af din restaurant.

Restauranter oplever store sæsonsving, som betyder udfordringer for betalingsevnen. Vi har regnskabsspecialister, lønkonsulenter og rådgivere, som kan løse alle opgaver inden for regnskabs- og lønadministration med afsæt i dine specifikke udfordringer.

Integrationer som effektiviserer og reducerer fejl

En restaurant er afhængig af flere forskellige systemer på grund af driftens natur og krav fra myndighederne. Vores løsninger kan nemt integreres med blandt andet kasse, timeregistrering og andre systemer i restauranten. Dette reducerer risikoen for manuelle fejl og giver dig bedre overblik og kontrol.

Vigtige integrationer:

  • Kasse
  • Nets / Teller
  • Bank
  • Timeregistreringssystem
  • Leverandør- og kundefakturering, kredit og debit
  • Økonomi- og lønsystem

Få kontrol med personalet

Personaleomkostninger er en af de primære omkostninger, når man driver en restaurant. Vi kan assistere med en effektiv håndtering af personalet, hvilket gør det lettere for dig at planlægge, opspore og styre områder som:

  • Personaleplanlægning
  • Lønomkostningsprocenter
  • Sæsonsvingninger
  • Deltidsansatte
  • Kontrakter
  • Behandling og udbetaling af drikkepenge, samt skattemæssige konsekvenser
  • (Obligatoriske personalelister)
  • Lønsystem integreres med timeregistrering
 
     

Modtag 4 blogindlæg om effektivisering af restaurantens regnskab 

Skriv dig op til vores nyhedsbrev og modtag fire nyhedsbreve om regnskab og økonomi for restauranter:

  • Leverandørsamarbejde - 5 råd til dig som driver restaurant
  • Nye tendenser skal tænkes ind i restaurantens regnskab og økonomi
  • Få styr på moms- og afgiftsregler i restaurationsbranchen
  • 3 tips der styrker driften af din restaurant

 

Ja tak - tilmeld mig

Vi finder en fleksibel løsning som passer til din restaurants specifikke behov. Start med en uforpligtende samtale og hør mere om hvordan vi kan hjælpe dig.

Hvad siger vores kunder 

"Vi har en fast kontaktperson, der kender vores virksomhed og de behov, der er i vores årscyklus. Hun sikrer, at der altid er den rigtige bemanding på det team, der betjener os og er proaktiv i forhold til vores behov. Det er et meget stærkt fagligt team, så vores primære opgave er faktisk at holde øje med, at vi ikke betaler mere end vi synes, vi skal”

★★★★★

Carsten Falk
 CEO Domino’s

Vi har samlet viden og fakta om restaurationsbranchen. Få et indblik og overblik over din branches fremgang og udfordringer lige her.

Fakta om restaurationsbranchen 


Fuld oversigt over vareomkostninger

Du har helt sikkert selv oplevet hvor vigtigt det er at have overblikket over vareomkostningerne. Her er bruttofortjenesten og køkkenprocenten vigtige  måleparametre. Sammen med erfarne rådgivere kan du oprette gode rutiner og få et overblik over kritiske områder, som: budgettering og likviditetsstyring, købslister, lagerberegninger, lageroptælling, lagerbeholdning og rapportering for at kontrollere køkkenprocenten / varegruppeprocenten.


Afstemning af kasse og kreditkort

Som restaurantdrivende ved du, at afstemningen af kontanter og kreditkort er en udfordring. Derudover har mobile betalingsløsninger gjort et stærkt indtog på markedet. Derfor er der brug for gode rutiner og løsninger til afstemning af kontanter og kreditkort. Det kan vi naturligvis hjælpe dig med. Vi kan også rådgive dig, hvis du overvejer nye betalingsløsninger.


Fakturering - kunder og leverandører

Vi kan håndtere fakturering af dine kunder og leverandører, din kreditor- og debitorfunktion. Vi validerer jeres leverandørfakturaer op imod, hvad der er bestilt, og hvad der er leveret.

 


Enkel rapportering

For at lette forståelsen af regnskabet, gør vi meget ud af at gøre rapporteringen så enkel som muligt. Vi kan tilbyde en fleksibel, simpel og skræddersyet model som alternativ til jeres egen rapportering. Vi udnytter de muligheder, som typisk ligger i systemerne og har fokus på at gøre det nemt ved at koble de bogførte poster op imod totalerne i perioderegnskabet. Herved kan du nemt få underbygget de rapporterede tal.


Procesoptimering

Vi kan gennemgå processer og arbejdsgange i din løn- eller regnskabsfunktion, for at finde muligheder for effektivisering og optimering. Dette gælder også i forhold til at finde den mest optimale systembrug.


Bogføring / afstemning

Vi kan sørge for at håndtere din komplette bogførings- og afstemningsprocedure, så du sikrer, at der er styr på virksomhedens aktiver.

Elektronisk godkendelse af leverandørfakturaer og overblik over regnskabet 24-7

Når du lader Azets håndtere dine regnskabs- og lønopgaver får du adgang til hele dit regnskab i online-portalen Azets Work. Heri kan du også med få klik godkende dine leverandørfakturaer, som automatisk bliver bogført. Du kan logge på Azets Work fra din computer, tablet eller telefon og vil dermed altid have dine vigtigste nøgletal lige ved hånden. Azets Work generer enkle og overskuelige rapporter, så du hele tiden har overblikket og kan følge din økonomi.

Ønsker du mere information?

Udfyld venligst formularen til højre, og så kontakter vi dig hurtigst muligt. Du er også altid velkommen til at kontakte os på:

Tlf. 44 51 81 80

Kontakt Azets - Hjælp til regnskab og økonomi

Kontakt mig venligst