Download guide om regnskab og økonomistyring

Hvad er forskellen på regnskab og økonomistyring

 

Guide om regnskab og økonomistyring

Størstedelen af registrerede virksomheder i Danmark er små og mellemstore virksomheder, og en del drives af en ejerleder, der typisk har mange kasketter på, og varetager en række administrative opgaver selv.

Når det kommer til virksomhedens økonomi betyder det desværre ofte, at virksomheden nøjes med at udarbejde de obligatoriske regnskaber, mens opgaver, der ellers kan hjælpe ejerlederen med at få overblik over virksomhedens økonomi og styre denne i en succesfuld retning bliver nedprioriteret.

Mange er i tvivl om, hvad økonomistyring indebærer, og hvorfor det ikke er nok at lave regnskabet. I guiden her tager vi det helt ned på jorden og forklarer, hvad forskellen er på regnskabet og økonomistyringen, og hvad virksomheden bruger det til.

Hent guide

Ved at downloade vores guide, accepterer du samtidig at modtage nyhedsbreve fra Azets. Nyhedsbrevet kan til enhver tid afmeldes igen.