Ny lovgivning om registrering af arbejdstid

I november startede lovbehandlingen af en omfattende EU-regulering, der kræver, at alle virksomheder og dens medarbejdere skal registrere deres arbejdstid nøje. Det sker blandt andet for at føre kontrol med, om reglerne vedr. hvile- og arbejdstid overholdes. Loven træder i kraft d. 1. juli 2024.
 
På dette webinar kigger vi på:
 
  • Hvorfor er en ny lovgivning nødvendig?
  • Hvilke ændringer følger af den nye lov?
  • Hvilke er de væsentligste krav, som arbejdsgiver skal leve op til?
  • Hvordan forbereder man virksomheden bedst muligt?
  • Loven indebærer krav til det system, der anvendes til registrering af arbejdstid - Hvad er vigtigt i denne sammenhæng?
  • Demo af Azets Employee - digital løsning til registrering af arbejdstid

Foruden de ovenstående punkter, vil der på webinaret blive dykket ned i nogle af de områder, der især blev stillet spørgsmål til ved det første webinar, som blev afholdt i november. Det kan derfor anbefales at deltage på dette også, da indholdet ikke vil være helt identisk, selvom de overordnede linjer selvfølgelig bliver gentaget.

Oplægsholder

Lisbeth Lindorff Riis

Head of HR Legal
Lisbeth Lindorff Riis er uddannet Cand.merc.jur fra Handelshøjskolen i Århus og senere Cand.jur fra Københavns Universitet. Lisbeth har 21 års erfaring med juridisk rådgivning inden for HR, herunder persondataretlige problemstillinger.

Michael Dupont Fischer

Head of Sales
Michael Dupont Fischer er uddannet Civilingeniør fra DTH og er Salgsdirektør i Azets. Michael har 10 års erfaring med tids- og fraværsregistrering.

Ja, jeg ønsker, at Azets sender nyhedsbreve, information om services og invitationer til events

Jeg er informeret om, at jeg kan læse om, hvordan Azets håndterer mine persondata her. Jeg er klar over, at jeg kan ændre mine tilmeldinger eller afmelde mig fra al e-mail kommunikation