For at give dig en bedre oplevelse, bruger vi cookies til at gemme informationer om dit besøg. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.

Outsourcing af lønadministration til alle virksomheder

Outsourcing af lønadministration for virksomheder af alle størrelser. Vi kan håndtere alle opgaver inden for lønadministration - fra indhentning af løninput og selve lønbehandlingen til afstemning af den udbetalte løn, refusionsansøgninger og procesoptimering.
Outsourcing af lønadministration til alle virksomheder
 
 
 

Uanset størrelse eller branche kan du outsource din lønadministration til os.

Ring mig gerne op Kontakt os på 69 69 14 92

  • Lad os varetage jeres lønadministration fra a-z
  • Reducér sårbarheden - her har I altid backuppersonale
  • Få en nem lønløsning, der kan integreres med jeres andre systemer

Danmarks førende løneksperter

Azets er Danmarks største udbyder inden for outsourcing af lønadministration. Gennem 25 år har vi varetaget lønadministration for flere tusinde virksomheder i alle brancher og i hele Danmark.

Når I vælger at outsource jeres løn til Azets, er I garanteret en tryg og professionel proces fra opstart til løbende lønadministration. Vi sikrer, at alle love og regulativer bliver overholdt, herunder den kommende Persondataforordning og den nye ferielov.

I Azets sidder 150+ lønkonsulenter med mange års erfaring inden for lønarbejde. Det gælder både i forhold til systemer og de praktiske lønopgaver. Erfaringen betyder, at vi er eksperter i at optimere og effektivisere arbejdsgange og systembrug inden for lønadministration.

Med Azets som samarbejdsparter har I mulighed for at komme hele vejen rundt. Vi dækker alle dele af de forretningskritiske områder løn, regnskab og HR.

I får meget mere

  • Vores kernekompetence er løn OG regnskab. Derfor er vores lønkonsulenter også eksperter i den regnskabsmæssige del af lønadministration som f.eks. afstemninger (E-indkomst, feriepengeforpligtelse, afstemning af løn vs. økonomisystem).
  • Azets' HR-juridiske eksperter kan assistere jer i forhold til skat, ansættelsesret, ind- og udstationeringer mv.
  • GDPR - Vi kan rådgive jer i forbindelse med Persondataforordningen og hjælpe jer med at blive klar.
  • Vores HR-konsulenter kan assistere med opgaver som refusionsansøgninger, rekruttering, gennemgang af kontrakter, firmapolitikker mv.
  • Vores regnskabskonsulenter kan rådgive jer inden for alle aspekter af regnskab og selskabsret, herunder ændringer i selskabsstruktur mv.

Vi kan hjælpe med:

  • Vi udarbejder lønsedler på baggrund af stamdata og variabelt input og håndterer alle udbetalinger såsom nettoløn, A-skat, pensioner, feriepenge etc.
  • Vi sørger for indberetningerne til SKAT, ATP, pensionsselskaber etc.
  • Vi håndterer og vedligeholder løn- og personalestamdata
  • Fraværshåndtering - vi har styr på medarbejdernes fravær: sygdom, ferie etc.
  • Vi får refusioner hjem ved eks. sygedagpenge, barsel og fleksjob
  • Rapportering af 0-angivelse de måneder du ikke betaler løn
  • Ekspederer bogføringsfil/bilag
  • Afregner bonus og pension til medarbejdere med disse goder
  • Vi kan arbejde i alle gængse lønsystemer og kan stille system til rådighed, hvis det giver værdi for dig som kunde

Hvad siger vores kunder Hvad siger vores kunder om lønadministration

Sodexo A/S Christian Thyssen

"Hvis alle Azets' konsulenter er på samme høje niveau, som dem jeg arbejder sammen med, så ligger overliggeren rigtig højt”"

★★★★★

Læs hele historien her ►

Medflex ApS - Jakob Damm Jakobsen

"Vi har sikkerhed for at lønudbetalingerne er korrekte, kommer til tiden og at indberetningerne er, som de skal være"

★★★★★

Læs hele historien her ►

Egmont - Susanne Brandi Andersen 

"Vi har undersøgt, hvad det ville koste at beholde lønadministrationen in house. Resultatet af outsourcing er en betydelig besparelse, og når Azets kan gøre det billigere, end vi selv kan, handler det selvfølgelig om stordriftsfordele, hvor de kan dele omkostningen til it-systemer, lokaler, ledelse mv. ud på langt flere kunder."

★★★★★

Læs hele historien her ►


Backup på lønadministrationen  Altid backup på lønadministrationen 

Der er altid mere end en person om hver opgave. Det betyder, at du altid har backup på dine opgaver, så du ikke bliver påvirket af sygdom og ferie. Derudover har vi procesbeskrivelser på hver kunde, som sikrer, at alle vores lønmedarbejdere kan overtage opgaven ud fra beskrivelsen. Du er derfor sikker på, at din lønberegning altid er korrekt.


Faglig kompetent sparringspartner til lønadministration Faglig kompetent sparringspartner 

Vi ser det som en vigtig del af vores samarbejde, at vores lønbogholdere er synlige i din virksomhed og bliver opfattet som proaktive og fagligt kompetente sparringspartnere. Vi gør derfor meget ud af at sætte os ind i din forretning og forstå de udfordringer/muligheder, der er i din organisation. Selvom du har valgt ekstern lønadministration, skal det føles som om, at vi sidder hos jer

Vi forstår love og regler inden for løn og hr Vi forstår love og regler 

Det kan være svært og meget ressourcekrævende at følge med i den løbende udvikling af lovgivning, regler og overenskomster på løn- og HR-området som f.eks. skattejura. Det er meget vigtigt at forstå alle aspekter omkring regler og lovgivning på HR- og lønområdet, som har indvirkning på virksomheden og medarbejderne.

Vi har derfor et hold af eksperter, som overvåger, hvad der er relevant for, at du konstant har en ajourført lønbehandling. Vi kommer med løsningsforslag på nye og opdaterede regler, så din lønadministration altid er up-to-date.

Fleksibel lønrapportering  Fleksibel lønrapportering 

Der er ofte behov for, at løndata kan genbruges andre steder i organisationen. Vores lønbogholdere har fokus på, at data er nemt tilgængeligt og kan integreres med andre systemer i virksomheden. 

Lønrapporteringen forgrener sig ofte ud i organisationen. Der er mange interessenter, der skal have opfølgning på aftalte KPIs, budgetteret timeantal, lønsummer mv.. Vi gør derfor meget ud af at sætte os ind i din virksomheds strukturer og de gældende rapporteringskrav stillet af topledelsen til de enkelte mellemledere i organisationen.

Lønoutsourcing guide

Guide om lønoutsourcing

Vi har udarbejdet en guide omkring lønoutsourcing, hvor du kan blive klogere på de ting, som du skal være opmærksom på i forbindelse med outsourcing, og hvordan du bedst drager fordel af lønoutsourcing.

 Hent guide

4 metoder der opgraderer lønafdelingen

Fire metoder der opgraderer lønafdelingen

I denne guide får I overblik over fire ledelsesmæssige metoder, der kan effektivisere arbejdet i lønadministrationen – og gøre hverdagen lettere for jeres lønmedarbejdere. Download guiden ved at udfylde nedenstående formular, og kom straks i gang.

 Hent guide

Mere info om vores lønadministration?

Ønsker du mere information om Azets' lønadministration og om, hvordan vi kan lave løn for jer? Udfyld din mail til højre, og så kontakter vi dig hurtigst muligt. Se oversigt over alle lønløsninger her.

Du er også altid velkommen til at kontakte os på:

Tlf. 44 51 81 80

 

Lønkunder der har købt denne ydelse kan kontakte Servicedesk/Support med lønrelaterede spørgsmål på:

Support: 70 22 78 11

Kontakt os vedrørende lønadministration

Kontakt mig venligst

Ja, jeg ønsker, at Azets sender nyhedsbreve, information om services og invitationer til events

Jeg er informeret om, at jeg kan læse om, hvordan Azets håndterer mine persondata her. Jeg er klar over, at jeg kan ændre mine tilmeldinger eller afmelde mig fra al e-mail kommunikation

5 grunde til at outsource lønadministrationen

1. Fleksibilitet

I en lønfunktion er der perioder med stor aktivitet og mindre aktivitet. Med en outsourcing-løsning kan man skrue op og ned for ressourcebehovet og betaler kun for de brugte timer. Virksomheder i vækst kan have vanskeligt ved at tilpasse organisationen og dermed kunne følge med.

 2. Fokus på kerneforretning

Ved at outsource back-office funktioner får virksomheden bedre mulighed for at fokusere på kerneforretningen og mere strategiske opgaver som budgetter og løbende estimater.

3. Besparelser

Mange virksomheder har, specielt igennem finanskrisen, haft fokus på besparelser. En professionel outsourcing partner kan ofte tilføre besparelser via effektivisering, omlægning af arbejdsgange og optimering af systembrug.

4. Eliminering af sårbarhed

Ofte har virksomheden en opgave tilpasset bemanding i forhold til lønfunktionen, hvorfor sygdom og andet fravær kan have store konsekvenser i afdelingen. Når man har outsourcet opgaverne, er man sikret back-up og dermed elimineres sårbarheden.

5. Effektivisering

Virksomheden er ”låst fast” i ineffektive arbejdsgange og/eller systemer. I dette tilfælde kan en outsourcing partner ofte bidrage med værdi grundet erfaring og ekspertise, hvor kombination af outsourcing og virksomhedens systemer kan gennemgås for optimering.