top banner image
 
 
 

Offentlig løn

Vi kan tilbyde en lønløsning og rådgivning, som er skræddersyet til den offentlige sektor. Vi har indgående kendskab til offentlige lønsystemer, overenskomster, personaleadministration mm.

Ja tak - kontakt mig

 

Det klarer vi for dig

  • Lønbehandling og lønbogholderi
  • Indberetning til SKAT mm.
  • Fraværshåndtering
  • Administration af tjenestemandspension
  • Bogføringsopgaver og afstemninger
  • Vedligeholdelse af løn- og personalestamdata

Dine fordele

  • Du slipper for lønnen fra a-z
  • Din lønfunktion bliver aldrig sårbar, da vi har backup på alle opgaver
  • Du får en partner, der har erfaring med offentlig løn og personaleadministration, overenskomster, lovgivning mm.
  • Du er garanteret korrekt løn til tiden - hver gang

Hvad siger vores kunder?

Løn til offentligt ansatte

Lønbehandling i den offentlige sektor er underlagt en række centrale aftaler som eksempelvis overenskomster, arbejdstidsaftaler og generelle arbejdsvilkår samt lokale aftaler som personalepolitikker og forhåndsaftaler. Det kan gøre lønbehandlingen svær og uoverskuelig.

Med os som samarbejdspartner tager vi hånd om lønnen, så den til enhver tid overholder lovgivning og krav til offentlige organisationer.

Øget sikkerhed og ingen bekymring. Du er garanteret korrekt løn til tiden, og du skal aldrig igen bekymre dig om, hvorvidt fravær, sygdom, ferie eller orlov vil påvirke den månedlige lønbehandling. Du har altid et team af specialister i offentlig løn ved hånden.

Vi varetager lønnen for kommuner og virksomheder med offentlige overenskomster.

Bliv ringet op

CoZone - Din online lønportal

Med offentlig løn fra Azets, får I adgang til jeres egen online lønportal, CoZone. I portalen finder I mange fordele for både ledere og medarbejdere:

  • I får en krypteret kommunikationsportal, -en fordel i forhold til GDPR
  • Jeres medarbejdere kan selv registrere timer/fravær og søge om ferie
  • Ledere kan godkende tidsrapporter
  • Medarbejdere har altid overblik over feriesaldi
  • For ledere er det muligt at få et hurtigt overblik over ferie og fravær
  • Registrering og godkendelse af kørsel, diæter, udlæg mv.
  • Medarbejdere har adgang til et arkiv med lønsedler

Grundlæggende opbygning af løn

I den offentlig sektor vil dine medarbejdere som hovedregel ikke selv forhandle løn. Lønforhandling foregår mellem arbejdsgiver/leder og en repræsentant fra medarbejderens forhandlingsberettigede organisation - som regel en fagforening. 

Derfor er offentligt ansattes løn sammensat af forskellige lønelementer, som er fastsat efter forhandlinger. Lønelementerne sammensættes ud fra de enkelte medarbejderes funktioner, så deres løn afspejler arbejde og kvalifikationer. 

 

 

 
Grundløn

Medarbejdernes grundløn er aftalt af den overenskomst, som de hører under. Grundlønnen er den løn, medarbejderne som minimum har krav på, og derfor indgår grundlønnen i alle dine medarbejderes løn. 

 

 

 
Kvalifikationsløn

Kvalifikationslønnen er et tillæg til grundlønnen, som beregnes ud fra den enkelte medarbejders kvalifikationer. Det kan eksempelvis være særlig erfaring, uddannelse eller specialviden inden for medarbejderens arbejdsområde. 

 

 

 
Funktionsløn

Funktionslønnen er et tillæg, som udbetales for funktioner, der udføres ud over de normale opgaver i en medarbejders stilling. Det kan eksempelvis være en midlertidig opgave som vejleder, et bestemt ansvarsområder eller en funktion som superbruger. 

Vi finder en fleksibel løsning til netop din offentlige organisation,
som passer til jeres specifikke behov.

Book en uforpligtende samtale

Rådgivning om personaleforhold, overenskomster og lokalaftaler

Næsten alle ansatte i det offentlige er omfattet af en overenskomst, som er bygget oven på den gældende lovgivning. En lokalaftale er et tillæg til overenskomsten og er tilpasset den enkelte arbejdsplads. En overenskomst og lokalaftale vil derfor give medarbejdere forbedrede vilkår, men det er ikke altid nemt at navigere mellem din pligt til at overholde medarbejdernes rettigheder og din pligt til at opretholde organisationens drift.

Hvis overenskomst eller lokalaftaler ikke overholdes, kaldes det et overenskomstbrud. Derfor kan det være en fordel at have styr på både forholdene i overenskomster og lokalaftaler samt HR-juridiske forhold, så du altid er sikker på, at du overholder reglerne. 

Vi har et team af HR-jurister siddende, som kan assistere og rådgive om alt ift. overenskomster, ansættelsesret, personaleadministration mm.

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe med juridisk HR

 

Talking_phone.jpg

Faglig sparring

Vores konsulenter er eksperter inden for offentlig løn og HR-ydelser. Vi kan derfor fungere som sparringspartner for din organisation og sikre en høj kvalitet på de løste opgaver. Hermed får du den mest optimale lønbehandling tilpasset dine krav.

Fleksibilitet

Vi kan både levere en midlertidig løsning ved akut opstået behov og en permanent løsning, hvis opgaven har et længere forløb. Vi kan overtage hele lønadministrationen, eller vi kan løse en specifik opgave, som eksempelvis udarbejdelse af ansættelsesbreve.

Reduktion af sårbarhed

Alle kunder får et fast team af konsulenter tilknyttet, således at vi er flere, der kender til dine opgaver og forhold. Dermed reduceres sårbarhed ved fravær. Dertil kommer, at vores medarbejdere er fortrolige med mange typer af opgaver og systemer.

Fokus på procesoptimering

Vi har konstant fokus på optimering af dine og vores processer inden for lønbehandling. Procesoptimering skal sikre ensartet kvalitet og service, og at du får adgang til væsentlige informationer på en smidig måde. Vi gennemgår alle processer og opgavebeskrivelser for at sikre, at opgaverne udføres mest hensigtsmæssigt.

Førende fagmiljø

Som resultat af, at vi i Danmark har over 100 lønkonsulenter, som alle har en høj graf af faglighed inden for deres område, repræsenterer Azets et stærkt fagmiljø. Vi sørger for løbende at efteruddanne vores medarbejdere for at bevare og udvikle deres høje faglige niveau. 

Fleksibel lønrapportering

Lønrapportering forgrener sig ofte ud i organisationen. Der er mange interessenter, der skal have opfølgning på aftalte KPI'er, budgetteret timeantal, lønsummer, m.v. Vi gør derfor meget ud af at sætte os ind i din organisations struktur og de gældende rapporteringskrav - både interne og eksterne. 

Har du brug for mere information?

Udfyld formularen til højre, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Du er også altid velkommen til at kontakte os på:

Tlf. 44 51 81 80

 

Er du allerede lønkunde, kan du kontakte Servicedesk/Support med lønrelaterede spørgsmål på:

Support: 70 27 31 30

Kontakt mig venligst

Ja, vær venlig at håndtere min anmodning. Jeg accepterer, at Azets modtager og gemmer mine kontaktoplysninger i overensstemmelse med Privacy Statement

Ja tak, jeg vil gerne tilmeldes nyhedsbrevet fra Azets. Jeg kan til enhver tid afmelde mig igen.