Din rådgiver inden for regnskab og selskabsret
Har du brug for professionel rådgivning, så du kan træffe beslutninger på et oplyst grundlag? Vores team af rådgivende konsulenter kommer med juridisk baggrund og mange års erfaring inden for selskabs- og skatteret.
Plejer I at få rådgivning om disse emner fra en advokat eller revisor, så ligger timeprisen i Azets ca. en tredjedel under den pris, I plejer at betale.
Få rådgivning inden for:
- Stiftelse af virksomhed eller datterselskab
- Omstruktureringer, fusion og spaltning
- Moms og afgifter
- Selskabsskat
- Årsafslutning
- Transfer pricing
- Medarbejderaktier / Ligningsloven § 7P
- Nem ID og digital postkasse
- Ændring af vedtægter, bestyrelse, direktion, adresse m.m.
- Opløsning af selskab
- Registrering af tilvalg/fravalg af revision
- Økonomisk helsetjek
"En væsentlig fordel ved at outsource økonomi og løn er også, at du samtidig outsourcer en del af kontrollen og ansvaret. Lovgivning og procedurer er jo ikke blevet mindre kompleks på områder som økonomi, regnskabsaflæggelse og lønadministration, så det giver en god ro og tryghed, at opgaverne ligger hos en partner med styr på alt inden for disse områder."
Tony Minana, Country Manager
Momsrådgivning
Vil du også slippe for håndtering af alle de besværlige momsregler? I Azets er rådgivning omkring momsregler og korrekt indberetning af moms en helt integreret del af vores arbejde. For os er det afgørende, at vores kunder får indberettet moms på den rigtige måde, derfor står vi altid til rådighed hvis der opstår tvivlssituationer f.eks. hvis din virksomhed leverer momsfri ydelser, eller ved handel med udlandet. Vores rådgivere kan bl.a. hjælpe dig med de nyeste momsregler inden for E-handel, moms i forbindelse med vouchers og gavekort og momsrefusion for moms betalt i andre EU-lande.
Derudover specialiserer vi os inden for lønsumsafgift, told, energiafgifter og punktafgifter, samt udarbejdelse af momsreview.
Høj kvalitet til konkurrencedygtige priser
Måske har du blot brug for den rette rådgivning, for at kunne få styr på de udfordringer, du står med. Du kan dog også vælge, at vores konsulenter tager hånd om den praktiske del, hvis du ikke har ressourcerne til selv at udføre opgaverne.
På den måde får du den bedst mulige service til den laveste pris uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Medarbejderaktier og Ligningslovens § 7P
Er I blandt de mange selskaber, som tilbyder medarbejderne at investere i medarbejderaktier? I så fald gælder der nogle særlige skatteregler, som det er vigtigt at have styr på.
Siden sommeren 2016 har det for selskaber været muligt at følge nogle gunstigere regler i forbindelse med medarbejderaktier, nemlig § 7P i Ligningsloven. De gamle regler, § 28 i Ligningsloven, behøver nu kun at blive fulgt, hvis man som selskab ikke opfylder nogle bestemte betingelser - hvilket mange selskaber dog gør uden at vide det.
Vi har rådgivere med mange års erfaring inden for skatteret, som kan give jer den rette rådgivning. På den måde kan I finde frem til den ordning for medarbejderaktier, som er den mest fordelagtige for jer.
Læs mere om indberetning af medarbejderaktier via eKapital.
Fusion og spaltning
Når I planlægger en fusion af selskaber eller spaltning af selskab, så er der nogle helt faste procedurer og regelsæt, som skal følges, og en lang række dokumenter, som skal udarbejdes og indberettes.
Fusionen eller spaltningen skal meddeles til Erhvervsstyrelsen, som herefter offentliggør den forestående fusion eller spaltning i CVR - Det Centrale Virksomhedsregister. Selve gennemførslen af fusionen eller spaltningen kan tidligst ske en måned efter offentliggørelsen.
Hvis nogle bestemte betingelser er opfyldte, kan I også gennemføre en såkaldt straksfusion eller straksspaltning. Det foregår hurtigere og mere smidigt.
Vores konsulenter kan hjælpe jer med at få overblik over mulighederne.
Har du brug for mere information?
Udfyld formularen, og så kontakter vi dig hurtigst muligt. Du er også velkommen til at ringe til os på: 70 232 232
"Vi ville have en partner, som kunne løse opgaverne hurtigt og effektivt, så vi i dagligdagen ikke skulle bekymre os om, hvorvidt bogføringen var ajourført og de løbende regnskabsopgaver blev løst. Det har vi fået, og jeg vil derfor til enhver tid anbefale Azets som partner inden for økonomi og regnskab.”
★★★★★
Lars Dissing
Country Director
Forenom Denmark