Dato 26.11.24
Tid 09:00 - 09:30
Pris Gratis
Sted Online | DK

Når du skal opsige en medarbejder

Hvordan opsiger du en medarbejder på saglig og hensynsfuld vis?

Det er aldrig nemt at komme frem til den beslutning, at en medarbejder skal opsiges. Men når først beslutningen er taget, er det vigtigt, at opsigelsen bliver gennemført på den rigtige måde og i overensstemmelse med lovgivningen.

På dette webinar gennemgår vi relevante regler ifm. opsigelser og giver dig nogle gode tips og råd med på vejen:

  • Hvilken dokumentation er god at have på plads?
  • Hvilke juridiske krav er der til en opsigelse?
  • Hvordan formidler du bedst muligt beslutningen om opsigelse?
  • Hvordan håndteres perioden fra opsigelse til, at medarbejderen reelt forlader arbejdspladsen?
  • Er fritstillelse en god idé?
  • Tips og gode råd til at komme igennem processen på bedst mulig måde

Oplægsholder

Lisbeth Lindorff Riis

Head of HR Legal
Lisbeth Lindorff Riis er uddannet Cand.merc.jur fra Handelshøjskolen i Århus og senere Cand.jur fra Københavns Universitet. Lisbeth har mange års erfaring med juridisk rådgivning inden for HR, herunder persondataretlige problemstillinger.

Ja, jeg ønsker, at Azets sender nyhedsbreve, information om services og invitationer til events

Jeg er informeret om, at jeg kan læse om, hvordan Azets håndterer mine persondata her. Jeg er klar over, at jeg kan ændre mine tilmeldinger eller afmelde mig fra al e-mail kommunikation