Sygdom og korrekt håndtering heraf

Hvordan håndteres din medarbejders sygdom korrekt og hensigtsmæssigt?

Vi kommer alle sammen ud for, at vores medarbejdere bliver syge. De fleste gange er medarbejderen hurtigt rask og i gang igen, men det sker også, at en medarbejder træder ind i længerevarende sygdom.

På dette webinar bliver du opdateret på reglerne og introduceres til en række værktøjer, som kan understøtte et godt forløb for både virksomhed og medarbejder:

  • Hvad er dine forpligtelser som arbejdsgiver?
  • Hvad er medarbejderens forpligtelser?
  • Sygefraværssamtale - hvorfor er det vigtigt?
  • Skal du bede om en mulighedserklæring?
  • Skal der udarbejdes en fastholdelsesplan?
  • Anmeldelse af refusion for sygefravær

Oplægsholder

Lisbeth Lindorff Riis

Head of HR Legal
Lisbeth Lindorff Riis er uddannet Cand.merc.jur fra Handelshøjskolen i Århus og senere Cand.jur fra Københavns Universitet. Lisbeth har mange års erfaring med juridisk rådgivning inden for HR, herunder persondataretlige problemstillinger.