Color Line valgte Azets til at implementere sit nye avancerede logistiksystem 

Når man skal varetage 8.000 varelinjer på tværs af 7 skibe, så er der behov for en gennemtænkt digital platform, og ikke mindst et avanceret logistiksystem. Det har Color Line fået med løsningerne, som de har implementeret sammen med Azets.

Læs mere om, hvordan Color Line og Azets har skabt en fælles løsning, der giver en problemfri forbindelse mellem Color Lines indbyggede system og logistiksystemet.

color line

8.000 varelinjer på tværs af 7 skibe kalder på en avanceret løsning

”Da vi tilbage i 2019 skulle finde en samarbejdspartner, scannede vores strategiske indkøbsafdeling markedet, og indhentede tilbud fra forskellige mulige leverandører”, fortæller Koncerndirektør hos Color Line Thomas Gudbjerg og fortsætter: 

”Vores formål med projektet var, at vi ville implementere en helt ny digital løsning ombord på vores skibe, både i henhold til betalingssystemet, men også til hele logistikdelen bag. Altså alt hvad der vedrører processen fra sourcing af produkter til de er solgt på skibet”. 

 

Gennem hele processen, som jo startede tilbage i 2019, har Azets været proaktive, og meget åbne i deres tilgang til tingene. Der har været en god struktur i projektet, og Azets har været dygtige til at formidle change management, og til at forklare next step klart og tydeligt.

Thomas Gudbjerg
Koncerndirektør

Azets har erfaringen og lokationen

”Projektet blev opdelt i to projekter. Et om bord og et for logistikken. Da vi gennemgik de tilbud vi havde fået, faldt valget på Azets i henhold til logistikprojektet. De havde i forvejen en god erfaring på det maritime marked, og de var i stand til at gennemskue vores behov. Og, så er de lokalt til stede i Danmark og kunne arbejde med vores kontor i Hirtshals, hvilket gjorde dem til en stærk og ikke mindst nærværende partner”.

Azets har mødt vores behov

”I et projekt som løber over flere år, er det altafgørende at der er styr på planlægningen, og det har Azets haft. De få, men nødvendige ændringer, der er blevet lavet udenom standardløsningen, oplever vi at Azets har løst på en god måde. For eksempel har vi et krav til toldpapirer, som skal opfyldes. Disse krav er blevet inkorporeret godt i vores nye system”. 

Vi er meget glade for samarbejdet med Azets, som kommer til at fortsætte med den løbende support og udvikling af logistikken. Det er jo vigtigt at have en problemfri forbindelse mellem det indbyggede system og logistiksystemet.
Thomas Gudbjerg, koncerndirektør

Color Line er et af Skandinaviens største rederier

Color Line er et norsk rederi og et af de største af slagsen i Skandinavien, som opererer ruter til og fra Norge. Virksomheden er også en af de førende færgeoperatører i Europa. Color Line tilbyder transport for mennesker og gods, hotelophold, shopping, restauranter og underholdning. Color Line er grundlagt i 1990, har hovedkontor i Oslo og dansk kontor i Hirtshals. Color Line beskæftiger ca. 2400 medarbejdere tværs af organisationen. 

Fakta om løsningen

Color Line og Azets har sammen implementeret en digital løsning, der er en kombination af forskellige systemer:

  • LS Retail
  • Microsoft Business Central
  • LS Central Franchise modul
  • Systemet er baseret på en B17 webklient.

Denne løsning, sikrer at Color Line kan fortsætte med at udvikle logistikken, i samarbejde med Azets.

Hvorfor Azets?

Azets er et konsulenthus, der leverer ydelser inden for regnskab, løn, skat, revision, rådgivning og forretningsekspertise – både digitalt og til din dør.

Som den førende udbyder af kvalitetsydelser i Storbritannien og Norden er vi klar til at effektivisere din forretning og spare dig for masser af tid i hverdagen.

Vi hjælper alle slags virksomheder i alle størrelser med at opnå deres mål. Kontakt os via denne formular for at få mere at vide om, hvordan vi kan skabe den perfekte løsning til din virksomhed.

Ja, vær venlig at håndtere min anmodning. Jeg accepterer, at Azets modtager og gemmer mine kontaktoplysninger i overensstemmelse med Privacy Statement

Ja tak, jeg vil gerne tilmeldes nyhedsbrevet fra Azets. Jeg kan til enhver tid afmelde mig igen.