Automatisering af rekruttering giver mere tid til kernekompetencer
Manuel håndtering gjorde, at Santander brugte uforholdsmæssigt lang tid på medarbejderrekruttering. Med systemet EasyCruit har virksomheden automatiseret mange af processerne i rekrutteringen. Ud over mange sparede timer har det strømlinet rekrutteringsprocessen og sikret ensartet behandling af kandidaterne.
Når man manuelt håndterer 20, 30 eller 50 ansøgninger til en opslået stilling, tager det meget administrativ tid at sortere, sende bekræftelsesmails til kandidaterne samt videresende ansøgningerne til de respektive beslutningstagere i den afdeling, der søger medarbejdere. Det stod Senior HR Business Partner Suzanne Scheil over for, da hun tiltrådte i sin stilling hos Santander Consumer Bank.
Som en bank i konstant udvikling med opkøb og flotte placeringer i blandt andet Great Place to Work-undersøgelsen har Santander de seneste år mangedoblet antallet af medarbejdere i virksomhedens danske domicil i Hvidovre. Samtidig er antallet af ansøgninger til virksomheden steget.
- "Jeg har tidligere stiftet bekendtskab med EasyCruit til håndtering af medarbejderrekruttering. Så da jeg tiltrådte hos Santander og opdagede, at man her stadig håndterede ansøgninger manuelt, var det blandt de første ting, jeg foreslog, at vi lavede om," fortæller Suzanne Scheil.
Manuel håndtering er tidskrævende
Efter en kort dialog med Azets blev systemet EasyCruit implementeret i Santanders systemer.
"Med ét slap vi for det store logistiske arbejde med håndtering af de mange ansøgninger, som blev sendt til den mailadresse, der var oprettet til rekruttering. Her skulle man tage stilling til hver ansøgning, sende dem videre, indkalde til samtaler og til slut sikre, at alle ansøgere havde fået svar på deres ansøgning. Man skulle have tungen lige i munden, og det kunne let tage mange timer," fortæller Suzanne Scheil.
Hun understreger samtidig enkeltheden i EasyCruit som den helt store fordel ved systemet.
"Det er meget intuitivt både at lægge stillinger op i og hive ansøgninger ned fra. Alt kører automatisk, og bekræftelsesmails bliver sendt med det samme, mens afslag og invitationer til samtaler kan sendes samlet til de kandidater, som man markerer."
Mere tid til strategisk HR-arbejde
De sparede timer betyder, at medarbejdere, der ellers skulle bruge arbejdstid på administration af medarbejderrekruttering, får frigivet tid til deres kernekompetencer. For Suzanne Scheil betyder det tid til mere strategisk og udviklende HR-arbejde.
"Når man har at gøre med stillinger, der får mange ansøgninger, kan det være rigtig mange timer, der er tale om, så det er en væsentlig effektivisering af rekrutteringsprocessen," siger Suzanne Scheil.
Automatisering sikrer ens behandling af kandidater
EasyCruit sikrer, at alle kandidater får ens behandling af deres ansøgninger. Lige fra modtagelse over afslag til tilbud om en samtale.
"Strømliningen gør, at sikkerheden er oppe på 100 pct. på grund af den høje automatiseringsgrad. Og det sikrer, at alle ansøgere bliver behandlet med den ordentlighed, de fortjener, når de har lagt timer og kræfter i at søge en stilling hos os," pointerer Suzanne Scheil
Hun fremhæver samtidig Azets’ tilgængelighed i forbindelse med implementeringen af EasyCruit.
"Jeg kunne altid ringe til min kontaktperson – ja, jeg fik faktisk oplevelsen af, at jeg kunne kontakte Azets 24/7. Det gjorde mig tryg som bruger af systemet. Efter opstarten har jeg dog ikke været meget i kontakt med dem, da EasyCruit er nemt og intuitivt at bruge."
Har du lignende udfordringer
Udfordring:
- Forældet metode med gennemgang af alle ansøgninger og manuel besvarelse af disse gav uforholdsmæssigt stort tidsforbrug i rekrutteringsprocessen
Løsning:
- EasyCruit rekrutteringsløsning
Resultat:
- Automatisering af manuelle processer
- Frigivet tid til kerneopgaver frem for administration
- Bedre overblik hos ledere, der skal tage stilling til ansøgningerne
- Strømlining af rekrutteringsprocessen giver sikkerhed for en ordentlig behandling af kandidater
Har du brug for mere information?
Udfyld formularen og så kontakter vi dig hurtigst muligt.
Du er også velkommen til at ringe på 70 232 232 eller skrive til os på dialog-dk@azets.com