En hurtig og kompetent løsning på et akut problem

En langtidssygemelding gav et alvorligt hul i bemandingen i Tia Technologys økonomiafdeling. Efter at have afsøgt vikarmarkedet, blev Azets sat på opgaven. Og på kun få dage var hullet lukket med en allround økonomimedarbejder, der var ’plug and play’ fra dag ét.

TIA technology - kundereferencer

Tia Technology A/S er et dansk softwarehus, der udvikler forretningsløsninger til forsikringsselskaber rundt om i verden. Med hovedkontor i Virum nord for København leverer Tia Technology forsikringssystemer til over et halvt hundrede kunder, heriblandt Codan, Alm. Brand og Allianz.

Virksomheden har siden grundlæggelsen i 1996 været i konstant udvikling, og blandt andet opkøb har gjort Tia Technology til den førende udbyder af forsikringssoftware i Europa.

Og selv om en sygemelding aldrig kan falde på et belejligt tidspunkt, kunne det næsten ikke falde mere uheldigt, da en langtidssygemelding i økonomiafdelingen opstod netop samtidig med, at Tia Technology i begyndelsen af 2017 opkøbte virksomheden Assurator.

Vikarbureauer kunne ikke afhjælpe den akutte udfordring
Mens opgaverne i økonomiafdelingen voksede, afsøgte Tia Technology markedet for muligheder til at lukke det hul, den sygemeldte medarbejder efterlod.

- Vi kontaktede en række vikarbureauer for at se, om de kunne afhjælpe dette akutte problem, men da der var gået mere end en uge, havde vi stadig ikke fundet en kompetent afløser, fortæller Ida Sparrevohn, der er HR- og administrationschef hos Tia Technology.

Azets ringede efter få timer
Udfyldelsen af en kontaktformular på Azets’ hjemmeside blev næste skridt for Ida Sparrevohn, der til sin egen overraskelse blev ringet op kun få timer efter.

- Og efter en snak med Azets om vores behov og de arbejdsopgaver, der skulle udføres, blev jeg kort efter præsenteret for en kandidat, der kunne starte øjeblikkeligt, lyder det fra HR- og administrationschefen, der beskriver Azets-medarbejderen som ’plug and play’:

- Der skulle minimalt med oplæring til, før medarbejderen til fulde udførte de opgaver, vi forventede, hun kunne nå på de to dage, hun er her om ugen.

Et kvalitetsstempel, at medarbejderen er Azets-ansat
Samarbejdet blev efter en måned forlænget med yderligere fem måneder. Matchet mellem Tia Tehnologys behov og Azets udvalgte repræsentant har ifølge Ida Sparrevohn været helt perfekt.

- Det, der især står tydeligt for mig, er, hvordan Azets lynhurtigt kunne pejle sig ind på vores udfordringer og behov og derfra lave det helt rigtige match. At økonomimedarbejderen er en af deres egne folk, er et stort plus og et kvalitetsstempel, som hun til fulde har kunnet leve op til, fortæller Ida Sparrevohn, da hun tænker tilbage på forløbet.

Fakta om kunden:

  • Tia Technology A/S udvikler forretningsløsninger til forsikringsselskaber rundt om i verden
  • Tia Technology blev i 1996 udskilt af forsikringsvirksomheden TopDanmark af tre direktører
  • Hovedkontoret ligger i Virum, og Tia Technology har derudover kontorer i flere europæiske lande samt Sydafrika
  • Virksomheden er ejet af den nordiske kapitalfond EQT

Udfordring:

  • Langtidssygemelding gav hul i økonomiafdelingen

Løsning:

  • Azets-medarbejder placeret i Tia Technologys økonomiafdeling to dage om ugen

Resultat:

  • Hurtig lukning af en akut udfordring
  • Et præcist match af medarbejder og opgaver
  • Høj faglig ekspertise

Har du lignende udfordringer