Er du til mange bolde i luften, så er Azets en legeplads!

Azets Life | 06.09.2021

af Karina Poulsen

Jeg har været en del af Azets siden 2006 og sidder i dag som senior konsulent i lønafdelingen, hvor jeg primært varetager refusionsansøgninger for kunderne. Min baggrund og profil er noget anderledes end mange af mine kollegaers, og på den måde vidner min historie om, at kommer du til Azets med den rette indstilling og masser af gå-på-mod, vil der meget ofte være en plads til dig. Formålet med dette blogindlæg er at give dig et indtryk af, hvordan det er at være en del af Danmarks største lønafdeling. Og hvis du kunne tænke dig at blive en del af teamet, så tag et kig på vores ledige lønstillinger.

Fra en verden til en anden

Jeg startede i Azets i 2006, og kom ind i forretningen med en lidt anden end den typiske baggrund. Jeg er oprindeligt uddannet hotelreceptionist og kom fra en stilling på et hotel i København, men trængte til at prøve noget andet. Så det var noget af et kulisseskift. Det eneste, hotelverdenen umiddelbart har til fælles med en konsulentvirksomhed som Azets er, at det går stærkt og man skal være omstillingsparat. Det er dog også nogle væsentlige kendetegn, som jeg senere kommer tilbage til. Så min karriere i Azets startede med halvandet år som receptionist.

Fra reception til refusion til HR-jura

Efter det første halvandet år blev jeg tilbudt at blive en del af lønafdelingen som PA for den ansvarlige senior manager. Det var en spændende stilling med en stor kontaktflade, og det gav mig også lysten til at blive endnu klogere på lønområdet og dygtigøre mig her.

Og hvis du siger dine ønsker højt i Azets, så vil du meget ofte blive hørt og hjulpet på vej.

Så det gjorde jeg, og jeg blev herefter tilbudt at blive konsulent i refusionsteamet, der er den afdeling, som søger refusioner for kunderne. Gennem grundig oplæring, kurser og løbende erfaring blev jeg klædt godt på til at varetage stillingen, og i dag 12 år senere er jeg stadig en del af refusionsteamet – nu som senior konsulent.

Herudover er jeg det seneste års tid også begyndt at hjælpe til i afdelingen for HR-jura. Jeg havde brug for at prøve noget nyt, så nu bliver jeg løbende lært op inden for basal HR og ansættelsesret samtidig med, at jeg varetager min stilling i refusionsteamet.

Målet er altid, at kunderne skal føle sig trygge

Noget af det jeg især godt kan lide i arbejdet med løn og refusioner er, at opgaverne aldrig bare er ligetil. Vi skal sætte os ind i kundens forhold og den specifikke sag for at kunne rådgive bedst muligt, og kunden på den måde bliver klædt på til at træffe den bedste beslutning. Det er vigtigt, at vi altid holder os ajour og er på forkant med lovgivning m.m., så kunderne føler sig helt trygge i forløbet.

Det er jo vores mål i alt, hvad vi foretager os som konsulenter – at kunderne er trygge ved at have os som samarbejdspartner.

I refusionsteamet har vi hver vores pulje af faste kunder, som vi kender rigtig godt og løbende har dialog med og søger refusioner for. Og når der indimellem er en sag, som indeholder et nyt aspekt at tage hensyn til, så er vi heldigvis privilegerede at have mange kollegaer at sparre med. Vi er jo en rigtig stor lønafdeling, så der er altid nogen at finde hjælp hos.

Vi er gode til at samarbejde og hjælpe hinanden. Vi spiller hinanden gode.

Dagene er aldrig ens

Jeg trives bedst med, at der er gang i den og dagen stort set altid byder på overraskelser – og i den forstand er Azets nærmest en legeplads. Hvis man er et meget konservativt vanedyr, så tror jeg ikke, at man vil passe så godt ind i Azets. Her er altid mange bolde i luften, og det er selvfølgelig vigtigt at kunne planlægge, men i Azets er det mindst ligeså vigtigt at kunne planlægge om.

Når jeg møder ind om morgenen har jeg som regel altid en forestilling om, hvilke opgaver jeg gerne vil i mål med i løbet af dagen. Men i et stort hus med mange kunder vil der næsten altid ske noget i løbet af dagen, som du ikke har planlagt. Så kan det være, at du må omprioritere eller uddelegere, eller finde en måde at nå det hele på alligevel. Her er det igen en stor fordel at være en del af en afdeling, hvor der altid er flere lønkollegaer klar til at give en hånd med.

Som virksomhed er Azets en stor organisation med mange funktioner og fagområder. Men fællesnævneren for de fleste af os er, at vi finder en glæde i dynamikken og variationen.

Selvfølgelig er der også plads til at tage tingene i et roligere tempo og med større forudsigelighed, hvis det er vigtigt for ens trivsel på arbejdet. Hvis man blot sørger for at sige det, så vil der blive taget hensyn til det også.

3 om Azets

Hvis jeg skal sætte de tre vigtigste værdier på Azets som arbejdsplads, så er det:

  1. Dynamik og variation
  2. Udviklingsmuligheder (Hvis man vil, så kan man – du skal bare sige det højt)
  3. Du bliver passet på, hvis du har brug for det

Kunne du tænke dig at blive min nye kollega, så tag et kig på vores ledige lønstillinger. Vi er Danmarks største lønafdeling, men vi har brug for endnu flere kollegaer.

Se ledige stillinger

post author

Om Karina Poulsen

Karina har været i Azets siden 2006 og sidder i dag som senior konsulent i lønafdelingen. Her varetager Karina primært refusionsansøgninger for kunderne i Azets, mens hun også assisterer i afdelingen HR Legal.