En ulykke satte tingene i perspektiv – NU skulle der ske noget nyt!

Azets Life | 05/10/2021

af Pernille Novod

 

Jeg har været en del af Azets siden 1/12-20, hvor jeg startede i en nyoprettet stilling som Customer Relations Consultant. Inden da havde jeg siddet i den samme stol i 23 år. I dette blogindlæg ønsker jeg at fortælle om min foreløbige karriere i Azets og slå et slag for, at hvis du inderst inde ved, at det er tid til en ny retning i karrieren, så er det I DAG - og ikke i morgen, at du skal handle på det. Jeg har ikke fortrudt, at jeg for snart et år siden blev en del af lønafdelingen i Azets, og vi søger mange nye kollegaer, hvis du også er på udkig efter noget nyt. Se vores ledige stillinger.

I morgen kan det være for sent

Jeg er oprindeligt uddannet inden for økonomi og har også for mange år siden siddet med lønadministration, da det var mindre komplekst, end det er tilfældet i dag. De sidste 23 år, inden jeg kom til Azets, har jeg været en del af en rekrutteringsvirksomhed. 23 år i den samme stol er lang tid, og egentlig vidste jeg godt de sidste år, at det var på tide at komme videre. Alligevel havde jeg svært ved at få gjort noget rigtigt ved det.

Jeg vidste ikke rigtigt, hvad jeg ville – jeg ville bare gerne videre.

Det, der så sker, er, at en af mine nære kommer ud for en ulykke og igennem flere dage svæver mellem liv og død. Det var forfærdeligt, men det var med til, at sætte tingene i perspektiv for mig. Ugen efter sagde jeg mit job op uden at have noget andet.

Ikke helt rigtig, og så alligevel rigtig

Uden helt at vide, hvad jeg egentlig ville, var der en jobannonce fra Azets, som tiltalte mig. Der var noget med løn og regnskab og kundekontakt, så det talte ind i flere af de områder, som interesserer mig.

Jeg tog kontakt til en bekendt, som allerede arbejdede i Azets, og da hun varmt anbefalede virksomheden, valgte jeg at søge stillingen.

Det følgende rekrutteringsforløb var en rigtig god oplevelse, hvor jeg virkelig følte mig set som det menneske, jeg er. Under samtalen blev det tydeligt, at den stilling, jeg havde søgt, egentlig ikke var det helt rigtige match alligevel. Men HR-repræsentanten var hurtig til at se nogle muligheder i mig, der passede godt til en anden stilling i huset – og da jeg helt grundlæggende syntes, at Azets lød som en rigtig spændende virksomhed med mange muligheder, valgte jeg at stole på den vurdering. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt! For det betød jo, at jeg kort tid efter startede i stillingen som Customer Relations Consultant i Danmarks største lønafdeling.

Ansvar og indflydelse er nøgleord

Jeg kommer fra en tidligere stilling som afdelingsleder, så jeg er vant til stor selvstændighed i mit arbejde. Og det får jeg også mulighed for her. Jeg har ansvaret for og styrer min egen kundeportefølje, og jeg er med til at præge rigtig mange ting.

Det man hurtigt opdager i Azets er, at hvis du vil noget, så får du meget ofte lov. Du skal bare sige det højt.

Min vigtigste opgave - og det jeg elsker mest ved jobbet - er at hjælpe kunderne og gøre en forskel for dem. Det er dét, der driver mig. Og kunderne i Azets kommer i alle størrelser, typer og brancher, så der er en stor variation i de opgaver, der skal håndteres. Uanset karakteren af opgaven, så handler det for vores team altid om, at kunderne skal føle sig sikre og i gode hænder. At give kunderne ro og få dem godt videre i deres arbejdsproces er en stor motivationsfaktor for mig.

Pernille_Novod_SoMe.jpg

Hvis du vil udvikle og dygtiggøre dig, er Azets det rigtige sted

Kunderne er en vigtig del af min hverdag, men kollegerne og de overordnede rammer i Azets er naturligvis også afgørende. Og jeg nyder virkelig at være en del af et team i en virksomhed, hvor der er specialister til alle funktioner inden for økonomi og løn. Her er en enormt høj faglighed, og der er altid mulighed for at udvikle sig yderligere inden for sit område.

Jeg kan ikke forestille mig et bedre sted for en kandidat, der ønsker at udfolde sit potentiale og dygtiggøre sig inden for økonomi- eller lønfaget.

Vi er der for hinanden og interesserer os for hinanden

Vi er omkring 300+ medarbejdere i Danmark, og det mærkes tydeligt, at man er en del af en større sammenhæng. Der foregår en masse på tværs, og vi er rigtig gode til at vidensdele og holde hinanden opdateret på de forskellige områder. Når du arbejder med løn i en virksomhed, vil du som regel selv skulle opsøge ny viden og sørge for at holde dig opdateret – her er det en helt naturlig del af kulturen, at vi altid er opdateret på lovgivning, nye procedurer m.m.

I Azets har du masser af kolleger, og vi er der altid for hinanden. Der er altid nogen at sparre med, og det er i det hele taget skønt at have nogle kollegaer, der interesserer sig for det, du laver og deler din passion for det lønfaglige område.

Der er også en stor diversitet i Azets. Mange aldre og typer, og det giver en rigtig god dynamik. Torben på 61 hjælper Tobias på 27, og lærer samtidig noget den anden vej. Det er bare så skønt og favnende på alle måder. Kulturen er jordnær og uformel, og der er en stor gensidig respekt og tolerance.

3 om Azets

For mig er de tre vigtigste kendetegn ved Azets som arbejdsplads:

  1. At der er så mange udviklingsmuligheder, og at mine ønsker bliver hørt
  2. At jeg har indflydelse og kan præge tingene
  3. At jeg tror på, at de produkter Azets har på hylderne, skaber reel værdi for vores kunder

Kunne du også tænke dig at blive en del af Danmarks største lønafdeling, så tag et kig på vores ledige lønstillinger. Vi har brug for endnu flere kollegaer.

Se ledige stillinger

Om Pernille Novod

Pernille Novod er uddannet inden for økonomi og sidder i Azets som Customer Relations Consultant. Pernille kommer fra en lang karriere i rekrutteringsbranchen.