Årsafslutning: 10 gode råd

Iværksætter | 11/11/2020

af Azets

 

Vi er i årets sidste måneder, og det betyder, at opgaver som års- og regnskabsafslutning begynder at fylde. Rigtig mange virksomheder lader regnskabet følge kalenderåret, og derfor er det nu, at hele det forkromede overblik skal på plads.

Herunder stiller jeg 10 spørgsmål, du helst skal kunne besvare for at få afsluttet regnskabet korrekt:

  1. Har jeg alle mine omkostninger og udgifter med i regnskabet, selvom jeg først betaler dem i 2021? Det er fakturadatoen, der er afgørende for moms- og skattefradrag.

  2. Har jeg alle mine salgsfaktura med for 2020, selvom kunden først betaler i 2021? Det er fakturadatoen, der er gældende.

  3. Har jeg talt mit lager korrekt op?

  4. Har jeg noget igangværende arbejde?

  5. Har jeg private udlæg, som skal med i regnskabet, d.v.s. regninger som jeg selv har lagt ud af egen lomme, men som firmaet skal betale? Husk, at der skal være dokumentation.

  6. Har jeg haft rejseaktivitet der gør, at jeg er berettiget til at trække diæter fra?

  7. Har jeg husket at købe de computere, telefoner, værktøj eller andre ting til min virksomhed inden d. 31. december, som jeg får brug for i januar/februar og som jeg har pengene til nu?

  8. Skal jeg lægge noget til side til pension, hvor meget og hvilken type pension?

  9. Husk ikke at hæve mere ud privat af virksomheden end hvad der er nødvendigt.

  10. Ved jeg, om jeg får restskat for året, og ved jeg hvor meget?

Download guiden ‘Kom godt igennem årsafslutningen’

magazine.jpg 

I Azets hjælper vi 750+ mindre virksomheder – Vi kan også hjælpe DIG!

START MED EN UFORPLIGTENDE SAMTALE

Om Azets

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Med over 6.500 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale.